Ομορφιά

Τένις για μυϊκή δύναμη και αντοχή


Το τένις είναι ένα υπέροχο σπορ που μάς βοηθάει να είμαστε σε φόρμα, κάτι που το κάνει μία ιδανική φυσική δραστηριότητα για το σώμα και τον νου. Ένα από τα προτερήματα του τένις σε σχέση με άλλα αθλήματα είναι ότι μπορεί να παίξει οποιοσδήποτε, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Είτε παίζεις τένις για γυμναστική, για διασκέδαση, ή αγωνιστικά, το τένις μπορεί να σου προσφέρει καταπληκτικά οφέλη που συμβάλλουν στην υγεία και την ευεξία. Μπορεί να τονώσει και να γυμνάσει όλους τους μυς του σώματος και να βελτιώσει την φυσική αντοχή του οργανισμού.

Τένις για ένα μυώδες σώμα
Το τένις είναι αρκετά απαιτητικό ως σπορ. Γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες από τους ώμους μέχρι τα πέλματα. Όταν χρησιμοποιούμε πολλές μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα βελτιώνουμε την συνολική μυϊκή μας δύναμη. Όταν παίζουμε τένις από 3 λεπτά έως και 3 ώρες τονώνουμε τους μύες μας, βελτιώνουμε την ευλυγισία μας και ενισχύουμε την ταχύτητά μας ενώ ταυτόχρονα, καίμε αρκετές θερμίδες. Το τένις μπορεί να χτίσει μυϊκή αντοχή, να βελτιώσει την πυκνότητα των οστών και να μειώσει τις πιθανότητες για οστεοπόρωση. Είναι όμως σημαντικό να κάνουμε ένα καλό ζέσταμα πριν παίξουμε τένις για να προετοιμάσουμε το σώμα μας για μία έντονη αθλητική άσκηση.

Οι μυς που χρησιμοποιούμε στο τένις
Όταν παίζουμε τένις χρησιμοποιούμε όλες τις ομάδες μυών του σώματός μας. Το drive στο τένις βασίζεται στην μεταφορά της ενέργειας από τη μία πλευρά του σώματος στην άλλη. Αυτή η κινητική ενέργεια ξεκινάει από τα πέλματα καθώς σπρώχνουν το τερέν. Αμέσως μετακινείται στις γάμπες, μετά στους μηρούς, στη λεκάνη και τους κοιλιακούς μυς, στο ανώτερο σώμα, και τέλος στο χέρι, ξεκινώντας από τους ώμους, στους αγκώνες και τελικά στους καρπούς. Αυτή η μακριά σειρά κινητικής ενέργειας μπορεί να γυμνάσει όλες τις μυϊκές ομάδες στο σώμα μας καθώς και να δυναμώσει τη βάση του σώματος.

Το ρεβέρ, από την άλλη, βασίζεται στις πιο ασθενείς μυϊκές ομάδες όπως οι τρικέφαλοι και οι μύες των ώμων ενώ ‘χρησιμοποιεί’ λιγότερη μυϊκή δύναμη. Το σερβίς είναι ένας μηχανισμός πρόσθιας κίνησης που ενεργοποιεί τους μύες των ώμων. Όπως και στο drive, η κίνηση ξεκινάει από τα πέλματα και μετακινείται σταδιακά στις ίδιες μυϊκές ομάδες που ενεργοποιούνται και στο drive.

Το τένις ως εκγύμναση όλου του σώματος και ενίσχυσης της αντοχής
Το τένις είναι ένα δυνατό σπορ στο οποίο οι μυϊκές ομάδες του σώματός μας συνεργάζονται για να έχουμε ισορροπία, αντοχή και συντονισμό της κίνησης ολόκληρου του σώματος. Για να γίνει αυτό απαιτείται μία έντονη αεροβική δραστηριότητα που κάνει την καρδιά να αντλεί και να διοχετεύει στο σώμα περισσότερο οξυγόνο κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Με αυτό τον τρόπο εξασκούνται και οι μύες της καρδιάς, κάτι που είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τη συνολική μας φυσική κατάσταση. Επίσης, η έντονη κίνηση ‘απαιτεί’ πολλές θερμίδες. Τέλος, το τένις δυναμώνει τον κορμό μας και η μεταβολική του δράση διαρκεί ακόμα και μετά το ματς.

Για να αποκομίσουμε αυτά τα οφέλη και να χτίσουμε το σώμα μας, απαιτείται αφοσίωση, προσήλωση και φυσικά ο απαραίτητος εξοπλισμός. Ο εξοπλισμός για το τένις δεν είναι απαραίτητα ακριβός και μπορούμε να βρούμε μέχρι και τις πιο επώνυμες ρακέτες, όπως τις ρακέτες Wilson, σε πολύ καλές τιμές.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *